یزدفردا: ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به شکل ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش یزدفردا: محمد مخبر صبح شنبه دوم تیر ۱۴۰۳ با حضور در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی را در سراسر کشور به شکل ویدئوکنفرانسی صادر کرد.

این پروژه‌ها مجموعاً شامل ۹۰ پروژه درمانی با هزار و ۷۲۹ تخت بیمارستانی به ارزش روز حدود ۲۶۷ هزار میلیارد ریال و با زیربنای ۱۷۶ هزار مترمربع هستند که در ۹ استان کشور اجرا شده‌اند.

همچنین ۵۷۴ پروژه بهداشتی با زیربنای ۱۷۰ هزار مترمربع و ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال در ۲۹ استان و ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای بالغ بر ۵۶ هزار مترمربع و ارزش ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

از ابتدای دولت مردمی تاکنون تعداد ۴ هزار و ۵۲۲ پروژه درمانی، بیمارستانی، بهداشتی، آموزشی و کمک آموزشی و ... با ظرفیت ۱۷ هزار تخت و زیربنای حدود ۳ میلیون مترمربع تکمیل، تحویل و به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از ۱۲۵ پروژه بیمارستانی با زیربنای بالغ بر ۱ میلیون مترمربع که برخی از موارد شاخص آن به شرح زیر است؛

بیمارستان حضرت مهدی (عج) با ۱۰۰۰ تخت با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع

بیمارستان غدیر با ۸۲۱ تخت با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع

بیمارستان امام خمینی شهریار با ظرفیت ۳۱۳ تخت پس از ۳۴ سال انتظار با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع

بیمارستان شهید سلیمانی البرز با ظرفیت ۲۶۰ تخت با زیربنای ۲۱ هزار مترمربع

بیمارستان ولیعصر اراک با ظرفیت ۵۲۱ تخت و زیربنای ۵۲ هزار مترمربع

بیمارستان حکیم تهران با ظرفیت ۲۷۰ تخت و زیربنای ۲۹ هزار مترمربع

بیمارستان رازی قائمشهر با ظرفیت ۲۷۳ تخت و زیربنای ۲۴ هزار مترمربع

بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز با ظرفیت ۵۷۰ تخت با زیربنای ۵۷ هزار مترمربع

بیمارستان اکباتان همدان با ظرفیت ۲۷۲ تخت پس از ۱۵ سال انتظار با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع

بیمارستان سیدالشهدا جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع

بیمارستان طالقانی آبادان با ظرفیت ۲۴۲ تخت با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع

بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه با ظرفیت ۲۷۲ تخت با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع

بیمارستان ولایت مشهد با ظرفیت ۲۲۰ تخت با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع

بیمارستان ولیعصر (عج) بهبهان با ظرفیت ۲۰۰ تخت با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع

تکمیل و راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان انصار الغدیر بومهن با ظرفیت ۲۰۰ تخت با زیربنای ۲۴ هزار مترمربع

همچنین از ابتدای دولت با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور شهید دکتر رئیسی اقدامات ویژه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته انجام شد که در حوزه درمانی می‌توان به ساخت بیمارستان مادر و کودک ایران ایرانشهر، بیمارستان عجب‌شیر، بیمارستان شهدای رستم، بیمارستان صالح‌آباد تربت‌جام، بیمارستان آذرشهر، بیمارستان پیرانشهر، بیمارستان بهشهر، بیمارستان شهدای سلامت شیراز، بیمارستان طالقانی ارومیه، بیمارستان نرگسی گچساران، بیمارستان تشان بهبهان، توسعه بیمارستان شهیدزاده بهبهان، احداث بیمارستان امام حسین (ع) زیدون، احداث بیمارستان بشرویه، مرکز خدمات جامع سلامت منتخب زاوه، توسعه بیمارستان کودکان هرمزگان، بیمارستان انار، احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی، رادیوتراپی و شیمی درمانی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه و .... اشاره کرد.

بهسازی و توسعه ۱۷۸ مرکز درمانی با ظرفیت هزار و ۳۱۱ تخت و زیربنای بالغ بر ۱۰۳ هزار مترمربع، بهسازی و توسعه ۳۸ پروژه اورژانس بیمارستانی با ظرفیت ۶۷۴ تخت و زیربنای بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع، احداث ۴۵ کلینیک ویژه و تخصصی با زیربنای بالغ بر ۵۴ هزار مترمربع،‌احداث ۱۰ مرکز تشخیص و غربالگری سرطان با ظرفیت ۱۱۴ تخت و زیربنای بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع، احداث ۲۴۳ مسکن متخصصین و اقامتگاه پزشکان با زیربنای بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع،‌ احداث ۳۸۹ پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای، شهری و هوایی و آشیانه پد هلیکوپتر، ساختمان مرکزی و EOC، پایگاه اورژانس صفر مرکزی ویژه اربعین حسینی (ع)، بهسازی و توسعه ۲۷ پروژه بلوک زایمانی و مراکز ناباروری با ظرفیت ۵۱۷ تخت و زیربنای بالغ بر ۲۷ هزار مترمربع، بهسازی و توسعه ۶۳ پروژه بخش ویژه با ظرفیت ۶۱۰ تخت و زیربنای بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع و بهسازی و توسعه ۴۹ پروژه مراکز تصویربرداری با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع نیز بخش دیگری از اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در حوزه بهداشت و سلامت است.

همچنین به منظور اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی نیز ۱۱۹ پروژه با زیربنای حدود ۲۶۸ هزار مترمربع برای تامین زیرساخت‌های پذیرش و تربیت متخصص احداث شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا